داستان حمل و نقل در تجارت الکترونیک

زمانی‌که مشتریان شما خرید خود را آنلاین انجام داده‌اند و قرار است آن را برایشان ارسال کنید، لازم است که به آن‌ها اطمینان دهید که آن‌چه را خریده‌اند را به‌موقع، طبق انتظار و بدون پرداخت هزینه گزاف حمل و نقل دریافت می‌کنند. در هر کسب و کاری در تجارت الکترونیک، ایجاد یک تجربه حمل و نقل سریع و بدون دردسر برای تضمین رضایت مشتری مهم است.

در پشت‌صحنه یک حمل و نقل در تجارت الکترونیک اتفاقات زیادی رخ می‌دهد. شما ممکن است در حال تصمیم‌گیری درباره شرکت مناسب برای جابجایی سفارشات خود باشید و از این همه تفاوت و تنوع در سرویس‌دهی و هزینه‌های حمل و نقل تعجب کنید. انتخابی که مناسب شما و مشتریان شما باشد. ما برای کمک اینجا هستیم.

در زمان انتخاب روش حمل و نقل محصولات از فروشگاه آنلاین شما، توجه به چند نکته الزامی است. آیا از خدمات پستی، سرویس‌های حمل و نقل یا پیک محلی استفاده خواهید کرد؟ روش حمل و نقل شما بسته به وزن و حجم مرسوله یا محل دریافت آن ممکن است متفاوت باشد.

با یک استراتژی حمل و نقل شروع کنید

انتخاب روش حمل و نقل متناسب با نیاز شما که بهترین باشد، یک تصمیم استراتژیک برای کسب و کار آنلاین شماست. بدون استراتژی، داستان حمل و نقل در یک تجارت الکترونیکی می‌تواند یک دردسر طولانی بوده و حتی منجر به ضرر و زیان شما شود. جنبه‌های مهم استراتژی حمل و نقل تجارت الکترونیکی شما می‌تواند شامل بسته‌بندی، روش تحویل، حمل‌کننده آن و کد رهگیری باشد. اگر تصمیم دارید که ارسال رایگان را به مشتریان خود پیشنهاد دهید، اهمیت استراتژی مناسب جلوه مهم‌تری پیدا می‌کند.

در نهایت، شما می‌خواهید فرآیند حمل و نقل و ارسال را ساده کنید، بنابراین بدون نیاز به فکر کردن می‌توان گفت چه مواردی را لازم است درنظر بگیرید. روش ارسال، محاسبه هزینه ارسال، بسته‌بندی و لیبل زدن باید به روندی ساده و روتین تبدیل شود. پیش از راه‌اندازی فروشگاه خود، در مورد هزینه‌های حمل و نقل تحقیق کنید تا یک روش قابل اعتماد پیدا کنید و ماشین حساب محاسبه هزینه ارسال ما را هم تست کنید. بنابراین با سعی و خطا روی اولین مشتریان خود تجربه بدست آورید.

جیبرس انواع تنظیمات حمل و نقل و ارسال سفارشات را ارائه می‌دهد. ارسال رایگان، ارسال با نرخ ثابت و محاسبه و سفارشی‌سازی حمل و نقل. هم‌چنین یکپارچه‌سازی نرخ‌ها با توجه به ارائه‌دهندگان خدمات حمل و نقل نیز انجام شده است و ما هزینه حمل و نقل در کسب و کار آنلاین شما را برای سفارشات محاسبه می‌کنیم.. به‌راحتی می‌توانید تنظیمات نرخ محاسبه هزینه ارسال را با توجه به حجم، روش ارسال، بسته‌بندی یا بیمه تنظیم کنید.

تخمین هزینه حمل و نقل در تجارت الکترونیک

راحت‌ترین روش محاسبه دقیق هزینه ارسال، استفاده از ماشین‌حساب محاسبه هزینه حمل و نقل است. اما اگر می‌خواهید نرخ ثابت تعیین کنید، چه می‌کنید؟ در این حالت بهتر است حمل و نقل خود را به مقاصد خاص محدود کنید. از ریاضی کمک بگیرید و متوسط هزینه را بدست بیاورید.

اگر محصول شما شکستنی یا ارزشمند است، هزینه بیمه برای ارسال بسته را درنظر بگیرید. ممکن است هزینه ارسال به‌صورت بالا رود ولی بجای آن آرامش خاطر شما و مشتری را در خواهد داشت.

متغییرهای زیادی در هزینه حمل و نقل تاثیرگذار هستند، مبدا و مقصد، سرعت ارسال، وزن مرسوله، ابعاد مرسوله، بیمه، هزینه شیفت برای پست، هزینه مقر پست، زمان دریافت و تحویل، پرداخت در محل، تخفیف‌ها و پارامترهای دیگری که بسته به شرکت حمل و نقل متغییر هستند. به‌یاد داشته باشید که هر چقدر هم که برای اولین مرسوله‌های خود برنامه‌ریزی کنید، باز هم ممکن است هزینه آن کاملا مطابق با انتظارات و هزینه پرداختی مشتری نباشد. پس آماده باشید و تا ۵۰ بسته اول خود را موشکافی کنید و قیمت خود را متناسب با آن تنظیم کنید.

پیشنهاد ارسال رایگان

ارسال رایگان یک پیشرفت بزرگ در نرخ تبدیل بازدیدکننده به مشتری است. حتی با اینکه می‌دانید حمل و نقل برای شما رایگان نیست. حمل و نقل رایگان مانع عمده خرید روانی مصرف‌کننده‌ها به‌جای خرید از فروشگاه حضوری را برطرف می‌کند. بسیاری از مطالعات نشان داده‌اند که ارسال رایگان باعث افزایش فروش خواهد شد زیرا بخش زیادی ار مشتریان از پرداخت هزینه ارسال خودداری می‌کنند. اگر می‌خواهید ارسال رایگان را به مشتریان خود پیشنهاد دهید، مطمئن شوید که به‌طور منطقی قادر به پوشش هزینه‌های آن هستید. قیمت محصولات شما نیازمند پوشش هزینه حمل و نقل، بسته‌بندی و نیروی کار شما دارد.

مشتریان ممکن است اغلب به‌دلیل هزینه‌های اضافی حمل و نقل سبد خرید خود را کنار گذاشته و سایت شما را ترک کنند. با پیشنهاد ارسال رایگان، می‌توانید مشتریان خود را به پرداخت سفارش بیشتر ترغیب کنید.

هنگام درنظر گرفتن باید شرایط زیادی را بررسی کنیم ولی ارسال رایگان در بین مشتریان بسیار محبوب است. بهتر است حمل و نقل رایگان را به اندازه سبد خرید محدود کنید تا بتوانید بخشی از هزینه‌های خود را تامین کنید. مثلا ۱۰۰ یا ۲۰۰ هزار تومان. حتی آمازون هم حداقل ۴۹ دلار برای حمل و نقل رایگان درنظر گرفته است، بنابراین مشتریان انتظار دارند که برای به‌دست آوردن سود بیشتر، باید کمی بیشتر خرج کنند. با استفاده از جیبرس، می‌توانید به‌سادگی ارسال رایگان را با یک آستانه حداقلی تنظیم کنید.

حمل و نقل در جیبرس

بسته‌بندی صحیح

به یاد داشته باشید، سبک بسته‌بندی شما نه تنها برای ایمنی کالاهایی که ارسال می‌کنید موثر است، بلکه بر نگاه مشتری از فروشگاه شما هم تاثیر مثبت دارد. به‌جای هدردادن هزینه برای بسته‌بندی یکسان در سایز بزرگ، بسته‌های متفاوتی در سایزهای گوناگون تهیه کنید و باتوجه به حجم سفارش، بسته‌بندی را متناسب با سایز آن انجام دهید. محصولات در جعبه‌های بزرگ ممکن است آسیب ببینند. هم‌چنین این اقدام از افزایش وزن مرسوله و به‌دنبال آن افزایش هزینه ارسال جلوگیری می‌کند. توجه داشته باشید که برخی از شرکت‌های حمل و نقل، حجم مرسوله را در تعیین هزینه ارسال درنظر می‌گیرند.